NIEUWS! Online marketing bureau Bengelmedia geeft tips voor een succesvolle landingspagina!

{gallery}Landingspagina{/gallery}Bengelmedia is een gespecialiseerd online marketing bureau. In dit artikel wordt diep ingegaan op het maken van landingspagina’s voor promotie campagnes. Als online marketing bureau merken wij vaak dat organisaties niet weten hoe zij de landingspagina moeten indelen. Onderzoek heeft aangetoond dat webshops met een goede indeling van de landingspagina een hogere conversieratio (5% tot 15%) hebben dan de gemiddelde conversieratio van een webshop (1% tot 3%). In dit artikel geeft online marketing bureau Bengelmedia je een aantal tips voor een goede indeling van jouw landingspagina.

Hoe kun je het beste starten met een campagne?
Alvorens er wordt gestart met de promotionele marketingcampagne zullen de volgende punten duidelijk moeten zijn:

Marketing Bureau Amsterdam Landingspagina• In de eerste fase wordt het doel van de campagne vast gesteld, dit is de basis van de campagne, als je dit duidelijk voor ogen hebt kan de volgende stap worden uitgewerkt.
• In de tweede fase wordt de doelgroep bepaald. Hier wordt gekeken wie er bereikt moet worden met de campagne.
• In de derde fase wordt onderzocht en vastgesteld hoe de doelgroep het beste bereikt kan worden. Hier wordt de keuze voor de online kanalen vast gesteld, dit kan bijvoorbeeld per mail, Social Media of een bannercampagne. Zorg er voor dat de landingspagina dezelfde lay-out heeft als de lopende campagne(s).

Aandachtspunten bij het schrijven van de tekst
De bezoeker wilt graag direct kunnen zien of de pagina aansluit bij zijn of haar behoefte. Daarom moet voor de bezoeker makkelijk en snel zien wat de essentie van de tekst is. Dit kan doormiddel van de volgende punten:

• Maak gebruik van witruimtes tussen de regels en hou de grootte van de tekst zo minimaal mogelijk. Op deze manier kan de bezoeker de pagina gemakkelijk scannen.
• Zorg dat de hoofdboodschap duidelijk is: leidt de bezoeker niet af met overbodige informatie.
• Beschrijf duidelijk de USP’s van het aangeboden product, dit kan met behulp van bullet points. Bij een gecompliceerd product kunt u gebruik maken van een productvideo. Dit maakt het voor de bezoeker makkelijk en overzichtelijk om de pagina te scannen.

Vertrouwen winnen
Het is belangrijk dat de consument vertrouwen heeft in het bedrijf, daarom is het aan te raden om gebruik te maken van bepaalde instrumenten zoals: het keurmerk Thuiswinkel Waarborg, online betalingsmogelijkheden en service informatie. Door bedrijfsinformatie te vermelden krijgen bezoekers meer feeling en vertrouwen bij het bedrijf.

Call-to-action
Tot slot is een goede call-to-action belangrijk. Een call-to-action is hetgene dat jij wilt dat de bezoeker gaat doen. Hierbij moet het voor de bezoeker interessant zijn om het product juist nu aan te schaffen. Een goede call-to-action bevat een werkwoord zodat de bezoeker weet wat hij of zij moet doen en geeft het gevoel dat het noodzakelijk is om juist nu te klikken. Je kunt de bezoeker verleiden door iets gratis weg te geven.

Effectieve call-to-action
“Schrijf je nu in en ontvang drie maanden gratis lidmaatschap.”

Slecht voorbeeld
“klik hier voor meer informatie.”

In deze call-to-action wordt geen voordeel benoemd waarom de bezoeker juist nu moet klikken, de bezoeker heeft niet het gevoel dat dit de enige mogelijkheid is om van de actie gebruik te maken.

Conclusie
Een marketingcampagne moet doordacht uitgevoerd worden. Maak altijd gebruik van gerichte marketing. Weet wat het doel is en wie je wilt bereiken, zorg voor een duidelijk boodschap en verleidelijke call-to-action. Heeft u moeite met het opzetten van een marketingcampagne? Online marketing bureau Bengelmedia helpt je daar graag mee!

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases