Nieuw: Uitgebreide tekstadvertenties
Google heeft weer een update doorgevoerd. De tekstadvertenties van Google Adwords zijn namelijk groter geworden. Google noemt deze advertenties, uitgebreide tekstadvertenties. Deze uitgebreide tekstadvertenties zijn de nieuwe generatie tekstadvertenties, speciaal ontworpen voor een op mobiele communicatie georiënteerde wereld.
Met uitgebreide tekstadvertenties heb je de mogelijkheid 50% meer tekst in te zetten. Ook mag je een extra kop toevoegen aan je advertentie. Ze geven je als adverteerder dus meer controle over de boodschap. Met andere woorden, je kan je advertenties nog wervender maken. De gebruikers krijgen meer informatie, waardoor je ervoor kunt zorgen dat ze eerder doorklikken naar je website.
Een uitgebreide tekstadvertentie neemt meer ruimte in op de zoekresultatenpagina’s. Dit zorgt waarschijnlijk voor een hogere CTR.
Vanaf 26 oktober 2016 is het niet meer mogelijk om de standaardtekstadvertenties in te zetten of te wijzigen. Waar je nu nog kan kiezen uit de standaardadvertentie en de uitgebreide tekstadvertentie, moet je vanaf deze datum de nieuwe indeling gebruiken. Ons advies is om alvast goed te kijken naar de tekstadvertenties en deze eventueel te optimaliseren naar de nieuwe indeling.
Heb je vragen over de nieuwe tekstadvertenties van Google? Neem contact met ons op.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.