Freixenet End of Year campagne

{gallery}Marketingcampagne – Freixenet{/gallery}

Klant: Freixenet
Vraag:

Ontwikkel een End Of Year campagne voor het Spaanse cavamerk Freixenet. Doelstelling is brand awareness creëren en aanwezigheid van Freixenet tijdens alle relevante bubbelmomenten.

Aanpak: Middels een 4-delige miniserie met een BN’er en bloggers willen we de doelgroep aan gaan spreken en Freixenet onder de aandacht brengen.
Resultaat:

 

Doordat de afleveringen werden gedeeld op de kanalen van de bloggers hebben we een enorm bereik gerealiseerd en alle relevante bubbelmomenten onder de aandacht gebracht.

 

Nieuwsgierig?

301116 Freixenet 1792x1008Marketingboodschap in 4-delige mini serie 

Jelka van Houten is de ambassadrice van Freixenet tijdens de End Of Year marketingcampagne. Met haar hebben we 4 video’s opgenomen waar ieder bubbelmoment onder de aandacht wordt gebracht. We hebben de kerstboom opgetuigd met April & May, het kerstontbijt gemaakt met Cotton & Cream, het kerstdiner voorbereidt met Esther’s Cookery en een O&N party outfit uitgekozen met MODEROSA. In iedere video is Freixenet prominent aanwezig en wordt er goed geproost met een glaasje bubbels. Iedere aflevering wordt geplaatst op LINDA.nieuws, LINDA.tv en de LINDA.app alsmede op de kanalen van de gastbloggers en Jelka van Houten zelf en blijft een week lang live staan. De video’s zijn tevens ook te zien op het Youtubekanaal van FreixenetNL.

 

Aflevering 1

{vimeo}196584623{/vimeo}

Aflevering 2

{vimeo}196585223{/vimeo}

Aflevering 3

{vimeo}196586121{/vimeo}

Aflevering 4

{vimeo}196587137{/vimeo}

Social media boost

Aangezien de meeste flessen worden verkocht rond Kerst en Oud & Nieuw geven we de campagne een extra boost tussen 21 en 31 december. Middels een grote campagne op Facebook en Instagram gaan we de doelgroep benaderen met heel veel verschillende soorten advertenties. We gebruiken uiteraard de video’s met Jelka van Houten en de bloggers, maar ook verschillende branding advertenties en sfeerbeelden waarin geproost wordt met Freixenet tijdens het kerstdiner of Oud & Nieuw. Door te targeten op de doelgroep bereiken we 400.000 vrouwen op Facebook en 270.000 op Instagram. Op deze manier hebben we de doelgroep via verschillende berichten en afbeeldingen benaderd en Freixenet onder de aandacht gebracht.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

contact gd

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases