CHDR groots in het AD
Zoals in deze case beschreven werken we aan een herpositionering van het CHDR als hét centrum voor geneesmiddelenonderzoek. Daar hoort het vergroten van de bekendheid en meer uitleg geven over geneesmiddelenonderzoek bij. Na een landelijke outdoor campagne in april hebben we in samenwerking met DPG Media nu een grootschalige campagne op het onlinenetwerk van het Algemeen Dagblad opgezet.
Je kunt als merk altijd zelf vertellen waarom je goed bent, soms is het beter als anderen het doen. Branded content is daar een betaalde oplossing voor. In juni verschijnen er twee door de commerciële redactie van het Algemeen Dagblad geschreven artikelen over geneesmiddelonderzoek bij het CHDR. De commerciële redactie van het AD is langs geweest in het onderzoekscentrum in Leiden en heeft medewerkers van het CHDR en proefpersonen geïnterviewd. Daar zijn een artikel over het belang van geneesmiddelenonderzoek en een artikel over meedoen aan onderzoek uitgekomen.
De artikelen worden online gepromoot door diverse advertenties. We zijn de straat opgegaan om mensen te vragen naar hun mening over geneesmiddelenonderzoek. Daar zijn meerdere video’s uitgekomen die gebruikt worden in deze campagne. Ook is er momenteel o.a. een interactieve banner op de site en in de app van het AD te zien en enkele native ads die de lezers van de artikelen naar de site van het CHDR brengen voor meer info over de onderzoeken.
Resultaat: een mooie, diverse campagne waarin het verhaal van het CHDR over geneesmiddelenonderzoek wordt verteld, maar wel in de woorden van en met de autoriteit van het Algemeen Dagblad.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.