Via radio op zoek naar specifieke doelgroep voor het CHDR in België
Het Centre for Human Drug Research is voor een geneesmiddelenonderzoek al een tijdje op zoek naar patiënten met de aandoening essentiële tremor. Bij deze aandoening hebben mensen last van trillingen bij het aanspannen van spieren. Dit is natuurlijk niet iets waar we in bijvoorbeeld Facebook of Google op kunnen targetten. Daarom hebben we al enkele grootschalige mediacampagnes gedraaid die we nu ook hebben uitgebreid naar België.
Dat we niet gericht kunnen adverteren op alleen mensen met essentiële tremor, betekent dat we heel veel mensen moeten bereiken zodat daar ook mensen met deze aandoening tussen zitten (of mensen die iemand kennen met de aandoening). Daar zijn massamedia zeer geschikt voor en we kozen in dit geval voor radio. De boodschap dat we mensen zoeken met essentiële tremor past goed in een radiospot en radio is relatief gezien beter betaalbaar dan televisie. Na een eerdere campagne in Nederland via de STER (Radio 2), loopt er in oktober een campagne op de Vlaamse zenders VRT en Joe. Voor deze Belgische campagne hebben we de eerdere geproduceerde radiospot opnieuw laten inspreken door een Vlaamse stem. Beluister de spot onderaan dit bericht.
Omdat niet iedereen die last heeft van trillingen zich bewust is van het feit dat dit mogelijk essentiële tremor is, hebben we ook al eerder een video opgenomen met meer uitleg over de ziekte. Daarnaast hebben we op de onderzoekspagina op de website een formulier ingebouwd met vragen en een tekentest zodat mensen erachter kunnen komen of ze in aanmerking kunnen komen voor dit onderzoek. Bekijk de video op deze pagina.
Lees meer over het fullservice-werk dat wij voor het CHDR doen in deze case.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.