BM logo 2018 Tekengebied 1

Resultaatgericht mediaplan om leads te genereren en uitzendkrachten werven

Klant: Hospitality Heroes, een horeca uitzendbureau dat staat voor 100% gastvrijheid.
Vraag:

Ontwikkel als full-service marketingbureau een strategisch en resultaatgericht mediaplan en verzorg tevens de uitrol van het mediaplan.

Aanpak: Op basis van de doelgroepen en doelstellingen heeft marketingbureau Bengelmedia een strategisch mediaplan ontwikkeld om zowel uitzendkrachten te werven als leads te genereren. Bengelmedia heeft de vormgeving verzorgd en de media-inkoop op zich genomen.
Resultaat:

 

In hele korte tijd hebben we al mega veel resultaat geboekt en daar zijn we stiekem best trots op! Hospitality Heroes heeft hele mooie grote klanten erbij gekregen en nemen wekelijks 10 tot 20 nieuwe uitzendkrachten aan.

 

Bengelmedia Hospitality Heroes advertentieBengelmedia Hospitality Heroes Boomerang kaartMediaplan klanten en uitzendkrachten

Bengelmedia is als full-service marketingbureau gestart met het ontwikkelen van een mediastrategie en marketingkalender, uitgerold in een gedegen mediaplan. Op basis van de doelgroepen, doelstellingen, vooraf gestelde KPI's en wensen van Hospitality Heroes heeft Bengelmedia het mediaplan ontwikkeld. Voor beide doelgroepen is een apart mediaplan ontwikkeld, dus één gericht op het werven van klanten en één gericht op het werven van uitzendkrachten.

 

Om leads te genereren hebben we gekeken naar het mediaconsumptiegedrag van horeca- eigenaren en ondernemers. Daarom hebben we gekozen om een mediamix in te zetten bestaande uit print (Entree Magazine), pr met output in de Telegraaf, BNR, Ondernemersbelang, Amsterdam Business, Google en LinkedIn.

 

Om uitzendkrachten te werven hebben we gekeken naar het mediaconsumptiegedrag van studenten. Daarom hebben we gekozen om een mediamix in te zetten bestaand uit outdoor rondom hogescholen en universiteiten, Boomerang kaarten, Google en Facebook.

 

Media-inkoop

Na de goedkeuring van beide mediaplannen is full-service marketingbureau Bengelmedia ook verantwoordelijk voor de uitrol geweest. In onze studio zijn alle benodigde materialen ontwikkeld zoals de advertenties, abri poster, Boomerangkaarten, Social Media posts en persbericht. Daarnaast hebben we ook de media-inkoop verzorgd voor zowel de online als de offline campagnes.

 

Heb je naar aanleiding van de case Hospitalty Heroes vragen? Neem dan contact met ons op of laat het hieronder weten!

 

neem contact op