BM logo 2018 Tekengebied 1

Werkwijze

werkwijze BM

Wat zou het fijn zijn als je marketing wil uitbesteden en je voor alle je marketing-vragen terecht kan bij één bureau, dacht Gradus Groothengel (oprichter Bengelmedia).
En 10 jaar later is Bengelmedia een full service marketingbureau dat klanten in allerlei branches ondersteunt met marketingstrategie, marketingplanning, 
mediaplanning, media inkoop en creatie.

Wij combineren die disciplines in alles wat we doen: van creatieve concepten tot en met de uitvoering van campagnes. Door al deze disciplines in house te hebben en in elk traject in te zetten zorgen we er voor dat inzet van marketing altijd effectief is en gekoppeld aan de commerciële doelstelling van onze klanten.

Werken we dan alleen maar full service voor alle klanten?
Onze achtergrond ligt in het grotere MKB; ondernemers die hun product, doelgroep en propositie door en door kennen en al hun energie steken in het laten groeien van hun bedrijf. Logisch dat zij niet altijd ook nog marketingspecialist zijn. Dat is onze rol; we verdiepen ons in de propositie, het bedrijf, het team en de markt ontwikkelen dan, in samenwerking met de ondernemer een communicatielijn. Deze communicatielijn bestaat uit een positionering die duidelijk in kaart brengt waar de kansen liggen en een overkoepelend communicatieconcept waarmee je als klant een aantal jaar vooruit kan.

Vervolgens ontwikkelen we een jaarplan voor de klant bestaande uit een marketingplan en mediaplan. Hierin bepalen we welke campagne we gedurende het jaar gaan inzetten en wat daarvoor nodig is. Uiteraard komt er wel eens een adhoc kans voorbij, maar het geeft rust en overzicht om een goed gefundeerd jaarplan te hebben.

Wat we de afgelopen jaren merken is dat steeds meer grote bedrijven interesse krijgen in ons full service concept. De dynamiek werkt hier wel iets anders aangezien er in grote bedrijven vaak wel marketing-expertise aanwezig is. Dit kan betekenen dat we alleen campagnes inrichten, of dat we alleen de creatieve uitdagingen oppakken, maar ook in deze gevallen leveren we altijd een bijdrage aan de strategie, marketing en creatie.

Omdat we zoveel onderdelen van de marketing voor onze klanten oppakken moeten we ook zorgen dat dit soepel verloopt, er duidelijke afspraken worden gemaakt en dat de planningen goed bewaakt worden. Als onderdeel van onze diensten zien wij dan ook een grote rol weggelegd voor ons account- en projectteam. Want hoe goed de strategie en plannen ook zijn, het gaat om een soepele uitvoering, waarbij er altijd ruimte en tijd moet zijn voor meedenken, een kritische noot en creativiteit


Neem contact met ons op

Maak kennis met een deel van ons team