Marketingbureau & PR bureau

Pressure logoCrossmediale marketingcampagnes, die term hoor je al jaren in de markt. En al wordt dit modewoord te pas en te onpas gebruikt, een goede verdeling van een campagne over meerdere mediakanalen is eigenlijk de enige manier om de doelgroep in korte tijd op verschillende momenten te beïnvloeden.

Wat daar vaak bij over het hoofd wordt gezien is public relations. En juist in een crossmediale samenwerking tussen marketing en pr versterken die twee elkaar en zorgen ze voor een hoge contactfrequentie met de doelgroep vanuit twee iets verschillende insteken van de kernboodschap.

Het was echter gebruikelijk dat bedrijven gebruik maakten van een apart marketingbureau en een apart pr-bureau die gedurende het jaar niet of nauwelijks met elkaar communiceerden of in ieder geval niet vanuit dezelfde doelstellingen opereerden. Dit was natuurlijk zonde, want zo werd nooit het maximale resultaat bereikt.

Twee jaar geleden is Bengelmedia gestart met een eigen pr-bureau: PRESSURE. Het biedt grote voordelen omdat we zowel de marketing-kalender als pr-kalender ontwikkelen en deze naadloos op elkaar laten aansluiten. Daarbij regelt Bengelmedia ook de media-kalender en de media-inkoop wat natuurlijk handig is voor de pr-managers als zij contact hebben met de redactie van deze media.

Na twee jaar kunnen we zeggen dat klanten het over het algemeen als prettig ervaren dat Bengelmedia een pr-zus heeft die de pr regelt voor hun merken. Veel van de klanten van Bengelmedia hebben hun pr-activiteiten ook ondergebracht bij PRESSURE en daarnaast merken we gedurende het jaar een stijgende vraag naar crossmediale marketing waarin pr wordt geïntegreerd.

190917 Pressure team

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases