BM logo 2018 Tekengebied 1

Kinderpostzegelactie 2018

Marketingbureau Bengelmedia en pr-bureau PRESSURE hebben de handen ineen geslagen om voor Stichting Kinderpostzegels alle marketing- en pr-activiteiten op te pakken. Startend met de bekendmaking van de Fabeltjeskrant als thema, via mooie media-aandacht, online campagnes en de ontwikkeling van een tv commercial tot aan de bekendmaking van de opbrengst eind oktober. Het doel? Laten zien dat Stichting Kinderpostzegels als betrouwbaar fonds anno 2018 nog steeds relevant en innoverend is onder diverse doelgroepen en daarnaast Nederland voorbereiden en activeren op de week waarin alle kinderen langs de deuren gaan.

Wie en waarom
De Kinderpostzegelactie is een jaarlijks terugkomend fenomeen dat dit jaar alweer voor de zeventigste keer plaatsvond. Stichting Kinderpostzegels vroeg Bengelmedia en PRESSURE de volledige marketing- en pr activiteiten op zich te nemen van mei 2018 tot en met oktober 2018 om op diverse momenten zichtbaarheid voor de Kinderpostzegelactie te genereren.

Strategie
Via een synergie van marketing- en pr-activiteiten kom je tot het beste resultaat. Met deze insteek zijn Bengelmedia en PRESSURE aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een all-round strategie voor Stichting Kinderpostzegels voor de doelgroepen kinderen, potentiële kopers en leerkrachten.

Hoofddoelstellingen:
• Zichtbaarheid Stichting Kinderpostzegels
• Zichtbaarheid innovatieve karakter Stichting Kinderpostzegels
• Zichtbaarheid & downloads bestel-app Stichting Kinderpostzegels

Om deze doelen te behalen, ontwikkelde Bengelmedia vanuit marketingoogpunt een tv-commercial voor de STER, RTL en alle 13 lokale tv-zenders en diverse targeted Facebook-, YouTube- en Instagram campagnes.

 



PRESSURE vulde deze activiteiten aan via het verzorgen van media-aandacht en projectmanagement van diverse belangrijke media-momenten in aanloop naar de Kinderpostzegelactie. Via het organiseren van grote media-momenten, het versturen van persberichten, het opzetten van interviews, gebruik van ons medianetwerk en samenwerkingen met influencers om kinderen direct te enthousiasmeren is een breed scala aan mensen op een authentieke manier bereikt.

Resultaat
Vol trots kijken we terug op een succesvolle campagne waarbij de activiteiten van Bengelmedia en PRESSURE samen hebben geleid tot een prachtig resultaat.

Met de onlinecampagnes hebben we ruim 4 miljoen vertoningen onder de potentiele kopers, 122.000 vertoningen onder de leerlingen en 120.000 vertoningen onder de leerkrachten gerealiseerd. Met de tv-campagne hebben we een gemiddelde contactfrequentie van 3 maal onder de potentiele kopers gerealiseerd.

Ook het nieuws in de maand september en met name de week van de Kinderpostzegelactie stond bol van Stichting Kinderpostzegels met mooie (live) items in onder andere Goedemorgen Nederland, Jeugdjournaal, Shownieuws en diverse radiozenders, publicaties in onder andere Trouw, Telegraaf, AD, Noord Hollands Dagblad en Nederlands Dagblad en prachtige online stukken op onder andere nu.nl, rtlnieuws.nl en nos.nl. In totaal hebben we dankzij 203 publicaties voor Kinderpostzegels van juni - oktober 32.923.718 mensen bereikt via onze pr-activiteiten, met een pr-waarde van maar liefst € 1.622.178,-.

De Kinderpostzegelactie 2018 heeft maar liefst € 9.401.715,- opgehaald.