BM logo 2018 Tekengebied 1

Hästens: Grote kans dat jij nu denkt aan lekker slapen...

Klant: Hästens Store Amersfoort, Hästens Store Breda, Hästens Store Haarlem en Hästens Woerden. Dit betreft allen nieuwe Hästens verkooppunten.
Vraag: Ontwikkel een compleet marketingplan met daarbij de focus op conversie. Gebaseerd op het marketingplan van Hästens en beschikbaar budget.
Aanpak: Via full service marketing het maximale rendement halen uit de blauw – witte ruit met daaraan gekoppeld alle voordelen van goed slapen. Daarbij een belangrijk focus op online marketing.
Resultaat:

De marktintroductie is geslaagd. De doelgroep weet de winkels te vinden en ook over te gaan tot aankoop van een heerlijk bed.

 

 

Full service marketing Hastens 01Een marketingplan met de focus op conversie voor Hastens.

Marketingbureau Bengelmedia werkt sinds 2012 voor het merk Hästens en haar dealernetwerk. In 2016 zijn er meerdere vestigingen geopend en Bengelmedia heeft de introductie op marketing en PR vlak begeleid. Voor alle nieuwe winkels is een marketing- en PR plan ontwikkeld met daarbij de focus op de juiste doelgroep en conversie.

 

Van wereldwijde marketing naar landelijke-  en lokale marketing

Internationaal is er een marketingplan en –grid waarmee de lokale vestigingen dienen te werken. Bengelmedia heeft deze gebruikt voor de doorvertaling naar de lokale winkels. Daarbij is er dus duidelijk rekening gehouden met de landelijke marketingactiviteiten van het merk Hästens.

 

Full service marketing Hastens 02

Media inkoop en marketingkanalen

Dankzij de data waar Bengelmedia gebruik van kan maken en de lokale wensen is Bengelmedia in staat geweest om doelgericht media in te kopen en een duidelijk mediaplan te ontwikkelen. De doelgroep dient meerdere malen met het merk in contact te komen (brand awareness) en daarnaast blijven we online funnelen met een duidelijke “call to action”. Op deze manier gaan we efficiënt te werk en wordt het verkoopproces voorspelbaarder. Tussentijds wordt er gemeten en bijgeschaafd. Een lead veranderd in een suspect, daarna een prospect en wordt en uiteindelijk een klant en gaat over tot de koop.

 

Een combinatie van lokale offline media (outdoor, print, direct mailing) met verschillende online marketingkanalen hebben ervoor gezorgd dat er daadwerkelijk traffic naar de winkel is gerealiseerd.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten: 

 

 

 

neem contact op