BM logo 2018 Tekengebied 1

GOEDE DOELEN MARKETING

Traditioneel kijken goede doelen organisaties iets anders naar marketing dan commerciële partijen. Door de verharding van de concurrentie, de afname van de giftbereidheid van donateurs en het teruglopen van overheidssteun is het echter wel van belang dat goede doelen commerciëler gaan denken.

 

Tegelijkertijd zijn termen als conversie en ROI op een andere manier relevant dan bij commerciële organisaties. Vaak hebben goede doelen namelijk ook nog een ander belang: het overdragen van een ideologie of het voorlichten van de doelgroep. Dat is vaak te vergelijken met wat voor commerciële organisaties branding wordt genoemd.

 

Fondsenwerving en voorlichting

Marketingbureau Bengelmedia legt de focus op het identificeren van de wensen van de doelgroep en zet vervolgens in op beide doelstellingen: fondsenwerving en voorlichting. Van hier uit wordt bepaald op basis van de doelgroep welke middelen ingezet kunnen worden om de doelgroep te bereiken. Natuurlijk wordt daarbij rekening gehouden met zaken die specifiek geregeld zijn voor goede doelen, zoals Google Grants, Stopper deals en speciale media.

 

Benieuwd hoe wij goede doelen marketing inzetten om jouw doelstellingen te bereiken?

 

Bekijk onze cases

Brainen met Bengel of gewoon een keer een vrijblijvend gesprek om ons te leren kennen?

 

neem contact op