Bengelmedia logo

De laatste trends voor online winkelen

Als fullservice-marketingbureau zorgt Bengelmedia Amsterdam dat we altijd op de hoogte zijn van de laatste trends. Onder meer op het gebied van online marketing. Zo is er de laatste weken veel nieuws rondom online winkelen. Erg relevant voor veel van onze klanten.

De mogelijkheden om online aankopen te doen zijn eindeloos. Waar je voorheen nog rechtstreeks naar de site van je favoriete webwinkel ging om online te winkelen, kun je op steeds meer manieren producten vergelijken en kopen. Google toont al een tijdje producten en prijzen tussen de zoekresultaten. Binnenkort kun je ook vanuit Instagram rechtstreeks aankopen doen. Met de nieuwste functie 'Checkout on Instagram' kun je een product dat je ziet direct vanuit de app betalen. De functie is nu alleen nog beschikbaar voor twintig topmerken in de VS maar zodra deze ook beschikbaar is in Nederland gaan we de dit zeker gebruiken voor onze klanten.

Google kan dan natuurlijk niet achter blijven. Uit recent onderzoek van Google blijkt dat de helft van de online shoppers aankopen doen nadat ze geïnspireerd werden door een (Google) afbeelding van een product. En dus zijn ze bezig met een nieuwe ontwikkeling: shoppable ads.

Google wil gaan investeren in shoppable ads binnen Google Afbeeldingen. Op het moment dat je bijvoorbeeld zoekt naar interieurideeën via Google Afbeeldingen, zie je dat aan de afbeeldingen met een shoppable ad een prijslabel is toegevoegd. Wanneer je met je muis op dit label klikt, zie je welke items uit de afbeelding te koop zijn inclusief de prijs en het merk. Momenteel wordt ook deze optie nog op kleine schaal getest in Amerika. Het is dus nog even de vraag wanneer de functie wereldwijd beschikbaar wordt.

Bij marketingbureau Bengelmedia worden we enthousiast van deze nieuwe ontwikkelingen. We kunnen niet wachten om ermee aan de slag te gaan!

Online winkelen Checkout on Instagram