BM logo 2018 Tekengebied 1

Campagne 70 jaar Kinderpostzegelactie

Wie kent de Kinderpostzegel actie niet? Al 70 jaar gaan kinderen langs de deur om postzegels, kaarten en andere producten te verkopen. Een typisch Nederlandse traditie die de tand des tijds doorstaan heeft maar niet stil is blijven staan. Waar veel mensen zich nog het gedoe met lijsten en enveloppen nog kunnen herinneren, is ook Kinderpostzegels met zijn tijd meegegaan en worden bestellingen nu met een smartphone-app gedaan en worden de producten netjes thuisbezorgd. Dit jaar staat de Fabeltjeskrant op de zegels en de andere producten wat natuurlijk het nostalgische gevoel nog versterkt.

 

Nieuwe tijden
Toch is ook voor Kinderpostzegels het speelveld veranderd en zijn er nu veel meer goede doelen die zich richten op deelname van kinderen en die zich inzetten voor projecten waarin kinderen geholpen worden. De uitdaging voor Kinderpostzegels is elk jaar extra groot omdat de fondsenwerving afhangt van een enkele actieweek. Het werd dus tijd om weer eens groots aandacht te vragen voor de Kinderpostzegelactie.

Aan Bengelmedia de opdracht om een multimediacampagne op te zetten die zicht richt op de kopers van het uitgebreide assortiment, de ouders van de kinderen, de leraren en uiteraard de kinderen zelf.

 

Tv-commercial en het merk Kinderpostzegels
Kinderpostzegels is als merk door de jaren bescheiden en sterk gebleven en heeft een heel sterke connectie met de doelgroep. Het is een echt Hollandse traditie waar qua messaging voorzichtig mee om moet worden gegaan. Dus hebben we samen met de filmmakers van FRSHMN een tv-commercial ontwikkeld die inspeelt op het gevoel van nostalgie en waarin we de kinderen van nu een hoofdrol hebben laten spelen. We hebben heel uitgesproken gekozen voor een creatief, visueel aansprekend gezicht van Nederland op de achtergrond, als een kleurrijk pallet waarop de oprechte emoties van de kinderen van het scherm spatten. Door gebruik te maken van analoge filmtechniek wordt het nostalgisch effect nog eens versterkt.

 


We zijn erg trots op het resultaat dat vanaf 13 september te zien is op STER, RTL en de lokale zenders. Met een intensief uitzendschema in de komende twee weken mikken we op herhaling en herkenbaarheid en verwachten we niet alleen de verkopen aan de deur te stimuleren maar ook om leraren en scholen te motiveren om zich alsnog aan te sluiten bij de Kinderpostzegelactie.

 

Multimedia
In de actieperiode wordt de tv-commercial ondersteund door een intensieve online campagne, die voornamelijk op de social kanalen plaatsvindt en verzorgt onze pr-zusje pr-essure.com de pr rond de lancering van de zegels, en de actieweek.

 

 310818 KPZ Online Kopers GIF310818 KPZ Online Kopers fb 1200x628