Black Friday overgewaaid uit de VS

 

23738024 1948270411854451 6605338833757326162 oSteeds meer Nederlandse retailers en e-tailers grijpen naar buitenlandse kortingsfenomenen. Tot voor kort had nog niemand in Nederland van Singles Day of Black Friday gehoord en nu lijken dit soort internationale “feestdagen” een commercieel fenomeen, en met succes.

 

De grote Nederlandse webwinkels rapporteerden recordomzetten op Singles Day. Vrijgezellen werden met hoge kortingen aangespoord om zichzelf eens goed te verwennen.

 

Vrijdag 24 november is het Black Friday. In de VS is Black Friday, de dag na Thanksgiving Day, een dag waarop de meeste Amerikanen vrij zijn en alvast kerstinkopen gaan doen. Winkeliers geven deze dag enorme kortingen en hanteren speciale openingstijden (soms wel 24 uur open) om de drukte aan te kunnen.

 

Als Marketingbureau spelen we met online marketing en in-store marketing- materiaal in op deze trend voor een aantal van onze klanten. Zo hebben we voor Hästens een Bläck Friday weekend ontwikkeld. Tijdens het Bläck Friday weekend van 24 t/m 26 november kunnen consumenten profiteren van speciale kortingen op nieuwe bedden, accessoires en showroommodellen van Hästens.

 

We hebben een Black Friday campagne ontwikkeld waar het iconische blauw-wit geblokte bed op een zwarte achtergrond duidelijk naar voren komt.

 

De campagne wordt uitgerold via social media advertising en in-store promotiemateriaal. Omdat het Bläck Friday weekend een echte in-store promotie is, krijgen de Hästens dealers een prominente rol en gebruiken we een mix van nationale en lokale media om traffic naar de winkels te genereren.

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases