BM logo 2018 Tekengebied 1

Be a Hero, Need a Hero

View the embedded image gallery online at:
https://bengelmedia.nl/nl/be-a-hero-need-a-hero#sigProIdd1b9070ab4

Klant: Hospitality Heroes, een horeca uitzendbureau dat staat voor 100% gastvrijheid.
Vraag:

Ontwikkel en implementeer een positionering en communicatieconcept voor Hospitality Heroes met behoud van het logo en huisstijl kleuren. Het communicatieconcept dient de verschillende doelgroepen, dus zowel klanten als uitzendkrachten, aan te spreken. Het concept dient schaalbaar te zijn en mag opvallend zijn in de bestaande horeca uitzendbranche.

Aanpak:

Bengelmedia is gestart met een uitgebreide brainstorm om vanuit daar een positionering uit te schrijven. In de positionering schrijven we uit wat de USP's, de kernwaarden en het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie is van Hospitality Heroes. De positionering is vervolgens omgezet in een creatief communicatieconcept. Het communicatieconcept is de blauwdruk voor alle toekomstige communicatie uitingen zoals de website, huisstijl, POS materiaal, posters, advertenties en online uitingen.

Resultaat:

 

Bengelmedia en Hospitality Heroes zijn samen zeer trots op het resultaat. Er staat een stevig merk en de campagnes met het nieuwe communicatieconcept resulteren in nieuwe klanten en een grote aanwas van uitzendkrachten.

 

Bengelmedia Hospitality Heroes 02Bengelmedia Hospitality Heroes advertentieCommunicatieconcept

Een communicatieconcept bepaalt de uitstraling en identiteit van een merk, het is de rode draad in alle communicatie. Voor Hospitality Heroes hebben we veel vrijheid gekregen en zodoende konden we een concept ontwikkelen dat heel duidelijk onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie. We hebben een duidelijke plek voor de uitzendkrachten: de Heroes gecreëerd en daarbij ook de kernwaarden en USP's echt laten terugkomen in de communicatie.

 

Communicatie-uitingen en website

Onder de naam "Be a Hero" en "Need a Hero" zijn alle communicatie-uitingen vormgeven. Iedere 'Hero' is gekoppeld aan zijn/haar specifieke kwaliteiten zoals bar skills, bediening skills, event skills, keuken skills en management skills. Op deze manier hebben we direct een goede indeling kunnen maken voor de website, online campagnes, advertenties of posters. We hebben voor deze insteek gekozen om de jonge doelgroep met een strak en stoer design aan te spreken. Daarnaast weten (potentiele) klanten zo direct welke "superskills" de Hero heeft en of deze skills passen bij het profiel van de benodigde werknemer(s).

 

Heb je naar aanleiding van de case Hospitalty Heroes vragen? Neem dan contact met ons op of laat het hieronder weten!

 

neem contact op