Lilian Wanders – de Klerk versterkt Bengelmedia als partner en Head of Strategy & Marketing
Amsterdam, dinsdag 29 augustus – Bengelmedia, full-service marketingbureau met ruim vijftien jaar ervaring, krijgt er een nieuwe partner bij. Lilian Wanders – de Klerk treedt op 1 september a.s. toe tot het managementteam als partner en zal binnen het bureau de rol van Head of Strategy & Marketing aannemen. Het nieuwe partnerschap markeert een strategische stap in de groei van Bengelmedia, inclusief het in-house pr-bureau Pressure, en versterkt hiermee haar positie als toonaangevend bureau binnen het marketinglandschap.
Begin dit jaar kruisten de paden van Gradus Groothengel, oprichter en eigenaar van Bengelmedia en Pressure, en Lilian Wanders – de Klerk op LinkedIn. Wat oorspronkelijk begon als een interim-samenwerking is geëvolueerd tot een hecht partnerschap. Met ruim een decennium aan werkervaring bij grote bedrijven als Pernod Ricard, CHANEL en Coca-Cola werd Lilian uitgedaagd door de creatieve en oplossingsgerichte manier van werken aan bureauzijde. In haar nieuwe functie zal Lilian samen met Gradus de verantwoordelijkheid dragen voor de strategie en positionering binnen Bengelmedia. Haar rol als Head of Strategy & Marketing markeert een nieuwe fase in de ontwikkeling van het bureau.
Lilian Wanders – de Klerk: “Tijdens de samenwerking merkte ik al snel dat Gradus en het team van Bengelmedia en Pressure een buitengewone energie en een inspirerende visie bezitten die mij enorm aanspraken. Samen met Gradus omarm ik de uitdaging om de strategische koers en positie van Bengelmedia verder te versterken. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring en enthousiasme in te zetten en samen met dit fantastische team nieuwe creatieve hoogtes te bereiken.”
Met Lilians toetreding als partner komt het managementteam van Bengelmedia en Pressure uit op een vierkoppige formatie. Naast Gradus Groothengel, oprichter en eigenaar van Bengelmedia en Pressure, maken Laurena Rutgers, New Business Manager voor Pressure, en Afke Velink, Projectmanager voor Bengelmedia, deel uit van dit team.
Gradus Groothengel: “Het partnerschap met Lilian is weer een nieuwe mijlpaal voor Bengelmedia en benadrukt onze toewijding om hoogwaardige marketingdiensten en baanbrekende strategieën aan onze klanten te leveren. Met de komst van Lilian zijn we vastberaden om onze positie in het marketinglandschap te versterken en onze kracht verder uit te breiden.”
Aanspreekpunt voor alle marketing
Gedurende de afgelopen jaren heeft Bengelmedia bewezen een ware krachtpatser te zijn, zelfs in uitdagende tijden zoals de coronapandemie. Het bureau herstelde zich veerkrachtig en boekte aanzienlijke groei, mede dankzij nieuwe en succesvolle campagnes voor gerenommeerde merken als Meenk Drop, Libeert Chocolade, Woodford, All-in House en Quorn. Daarnaast heeft het bureau met overtuiging uitgebreide strategieopdrachten uitgevoerd voor prominente namen als CH Dekker, Hijman, Van Vliet Candy en CHDR.
Bengelmedia heeft twee belangrijke pijlers. De eerste pijler omvat het aanbieden van een allesomvattend marketingpakket, waarbij het bureau fungeert als de volwaardige marketingafdeling van zijn klanten. De tweede pijler richt zich op het ontwikkelen van creatieve campagnes en het uitstippelen van doeltreffende mediastrategieën en -inkoop. Het gepassioneerde team van Bengelmedia en Pressure bedient een gevarieerd klantenbestand, waarbij ze niet alleen complete marketingstrategieën ontwikkelen en implementeren, maar ook pr-trajecten verzorgen.
© foto: Michael Graste Photography.
Ook op zoek naar een fullservice-marketingbureau in Amsterdam?
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.