BM logo 2018 Tekengebied 1

Stichting DON: One day gallery

Bengelmedia en stichting DON hebben al jaren een warme relatie. Zo beheert het online team van Bengelmedia de Google Grants van Stichting DON en sparren de marketeers van Bengelmedia geregeld met het marketingteam van stichting DON.

Om aandacht te vragen voor diabetes type 1 en geld in te zamelen voor onderzoek naar genezing van de auto-immuunziekte, organiseerde stichting DON op 14 november, Wereld Diabetes Dag, een eendaagse foto-expositie. Het thema van deze One day gallery by DON was #Sluitjeogennietvoordiabetestype1. Meer dan 70 fotografen, van de crème-de-la-crème tot upcoming talent, boden een werk aan dat tijdens een feestelijke avond werd verkocht. Een groot succes, gezien maar liefst 50 van de werken in slechts enkele uren werden vergeven.

PRESSURE Amsterdam (het zusje van Bengelmedia) pakte het PR-traject op en zorgde zo dat de expositie en boodschap #Sluitjeogennietvoordiabetestype1 groots zichtbaar waren in landelijke dagbladen en op televisie. Zo was er een mooi item op Shownieuws, AD online, Telegraaf en Telegraaf Vrouw.

Maar Bengel zou Bengel niet zijn als we niet meer wilden. Met prachtige creaties van zes van de ambassadeurs van stichting DON, inclusief call to action naar de website www.onedaygallery.nl, benaderden we daarom onze outdoor partners. Clear Channel, Exterion en Hillenaar stonden er open voor om outdoor ruimte ter beschikking te stellen. Zo hebben we samen met deze partners een mega awareness campagne kunnen realiseren en was stichting DON landelijk goed zichtbaar.