BM logo 2018 Tekengebied 1

  • Strategie

    Na het bepalen van een sales- en marketingdoelstelling ontwikkelen we in een strategie de weg om deze doelstelling te bereiken. De strategie moet zowel pragmatisch en meetbaar als overkoepelend en duurzaam zijn. Een strategie moet een tijd mee kunnen zonder dat er bijsturing voor nodig is.

     

    Dit betekent dat we in de strategie een aantal stappen vooruitkijken en alle verschillende elementen van de campagne hierin samenbrengen. We pakken dus steeds terug op de strategie om een duidelijke lijn in de campagnes te houden.

  • Marketing

    In marketing brengen we altijd een aantal zaken bij elkaar: we pakken door op de strategie en brengen deze samen met de propositie, de doelgroep, het onderscheidend vermogen en de boodschap.


    Hierin worden de tactieken uitgewerkt, dus wie benaderen we wanneer, met welke boodschap en hoe gebruiken we media optimaal om deze boodschappen te communiceren. In elke stap van de campagnes pakken we hier vervolgens op terug om bij te sturen en learnings te trekken uit tussentijdse resultaten.

  • Creatie

    Als strategie de hersens is en marketing de motor, dan is creatie het hart van een campagne. Voor ons gaat creatie niet alleen over het mooiste plaatje maar vooral over de aansluiting tussen propositie en doelgroep. We ontwikkelen aan het begin van het traject een communicatieconcept als blauwdruk voor de communicatie voor een langere periode.


    Maar ook in de uitrol van uitingen voor een hardsell-campagne is creatieve aansluiting op de doelstelling, strategie en marketingmix cruciaal. Wij ontwikkelen al onze projecten in onze eigen studio dus we weten wat er nodig is om effectieve uitingen te creëren en deze snel in te zetten in een campagne.

     

  • Projectmanagement

    Goede marketingcampagnes zijn complex en bestaan uit heel veel stapjes en radartjes die goed op elkaar aan moeten sluiten. Onze projectmanagers brengen alle bewegende delen samen, zorgen dat ze op elkaar afgestemd zijn en soepel lopen. Zo moeten de afspraken duidelijk zijn, planningen gevolgd worden en moet er ruimte blijven voor creativiteit en bijsturing.

     

    Je zou het misschien niet verwachten van een creatief bureau, maar we nemen gestructureerd werken erg serieus en zien het als een belangrijk deel van onze dienstverlening. Dus steken we veel tijd en energie in projectmanagement en communicatie om de hoge standaarden van onze klanten te overtreffen.

  • Analyse

    Ondanks gedegen onderzoek, een duidelijke strategie, propositie en beproefde uitingen, moeten we gedurende de campagnes scherp blijven kijken hoe een boodschap wordt opgepakt door de doelgroep.

     

    Door het vaststellen van slimme campagnedoelen en veel aandacht voor bijsturing en terugkoppeling, optimaliseren we campagnes op veel verschillende punten. De eindanalyse gebruiken we niet alleen om de campagne te evalueren maar we nemen de learnings ook mee in volgende campagnes.

  • Media

    Wij kopen zelf media in voor onze klanten. Dat doen we al jaren, niet omdat we dat nou zo graag willen maar omdat we objectief advies in het medialandschap als cruciale meerwaarde zien.

     

    Het maakt ons niet uit of die media nou offline of online zijn, als ze maar aansluiten op de doelgroep en geschikt zijn om de boodschap goed over te dragen. We zijn heel kritisch in ons media-advies want een goede mediakeuze is cruciaal voor het succes en meestal vormt media een groot deel van het totale marketingbudget.