Klant
Libeert, een Belgisch chocolademerk dat vooral bekend staat om hun chocoladefiguren.
Vraag
In het voorjaar van 2023 lag de chocolade van Libeert voor het eerst in de schappen van de Jumbo. Met Pasen in aantocht was dit het perfecte moment om de chocoladefiguren op de Nederlandse markt te brengen. Om dit te introduceren bij het Nederlandse publiek zocht Libeert een creatief bureau dat hen kon helpen met het ontwikkelen van een goed campagneconcept en een mediastrategie. Een leuke taak voor de Bengels.
Strategie Bengelmedia
Libeert is een nieuw merk op de Nederlandse markt, waardoor ze hier nog maar weinig naamsbekendheid hebben. Dit wilden we aanpakken met een landelijke campagne. De campagne hebben we opgedeeld in twee fases. De eerste fase stond in het teken van het vergroten van de brand awareness. Hierin wilden we zo veel mogelijk mensen te bereiken met een goede frequentie. Omdat Libeert van de eerste Pasen bij Jumbo meteen een verkoopsucces wilde maken, stond de tweede fase in teken van actie, waarin we de doelgroep wilden aanzetten tot het kopen van de Paasfiguren bij de Jumbo.
De Paasfiguren worden uiteindelijk veelal door kinderen gegeten. Dit is echter niet de doelgroep die de aankoop zal doen. We hebben de campagne daarom op de personen gericht die de boodschappen doen. Om het budget zo efficiënt mogelijk te gebruiken is er gekozen om te targetten op volwassen vrouwen, zij hebben uiteindelijk een belangrijke rol in de aankoopbeslissing. Om de doelgroep te bereiken hebben we gekozen voor een online campagne met advertenties op Meta, YouTube en TikTok.
Omdat video’s opvallen en op verschillende kanalen goed presteren, hebben gekozen voor een online videocampagne. Naast het bepalen van de media-aanpak hebben wij ook de regie gekregen in het ontwikkelen van de campagne-inhoud. We hebben de complete productie van de video’s verzorgd; van de casting van de modellen en het uitwerken van de storyline tot de styling van de set.
De campagne staat volledig in teken van Pasen. Het draait bij Pasen om gezelligheid, het samen zijn met familie en natuurlijk lekker eten. Daar mag chocolade niet bij ontbreken. Dit hebben we vertaald naar video-advertenties. De video’s laten met een gezellige familiesfeer zien dat Pasen pas echt compleet is met de chocolade van Libeert. Er zijn uiteindelijk 6 video’s geproduceerd, 2 versies van 15 seconden en 4 versies van 6 seconden.
Resultaat
Het eindresultaat is een campagne om van te smullen. Met ruim 21 miljoen impressies verspreid over de verschillende kanalen kunnen we concluderen dat de Paascampagne succesvol was in het bereiken van de doelgroep en het vergroten van de brand awareness.
Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Of heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons weten!
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.