Vernieuwde huisstijl voor Buckaroo
Buckaroo is een payment serviceprovider die populaire betaalmethoden en in-store betaaloplossingen biedt aan bedrijven. Voor de communicatiemiddelen zocht Buckaroo een passende en opvallende stijl voor de advertenties die aansloot bij hun bestaande huisstijl.
Bengelmedia jouw strategie laten bepalen?
Neem contact op met Gradus Groothengel
Bel 020 79 88 723 of mail gradus@bengelmedia.nl
Strategie Bengelmedia
Met de huisstijl van Buckaroo in gedachten gingen we aan de slag met het ontwerpen van onlineadvertenties. Mensen scrollen snel door social media heen, dus het is belangrijk dat de advertentie de aandacht trekt zodat men stopt met scrollen. Wat maakt een goede advertentie? De boodschap moet in één oogopslag duidelijk zijn, zonder te veel afleiding. Tekst en beeld moeten elkaar versterken, waarbij advertentieteksten niet te lang zijn.
De belangrijkste boodschap hebben we in het beeld verwerkt om direct de aandacht te trekken. We hebben gekozen voor carrouseladvertenties. Deze vallen niet alleen op tussen de tekstberichten en advertenties met één enkele afbeelding, maar bieden ook de mogelijkheid om een verhaal te vertellen. We ontwierpen zowel tijdlijn als story advertenties om zo breed mogelijk zichtbaar te zijn. Naast dat we het design en de copy van de advertenties hebben verzorgd, hebben we ook de Meta-campagne, gericht op diverse MKB-branches, uitgevoerd.
Na het vormgeven van de campagne-uitingen zijn we aan de slag gegaan met de creatie van aanvullende communicatiemiddelen in de nieuw ontwikkelde huisstijl. Zo hebben we nog een e-book, one pager en displaybanners ontwikkeld. Voor het e-book en de one pager was de uitdaging veel informatie op een heldere en overzichtelijke manier te presenteren. Voor het e-book hebben we daarom ook illustraties ontworpen en voor de one pager is de tekst ingedeeld in verschillende kleurvlakken. De displaybanners worden ingezet als onderdeel van een doelgerichte retargeting campagne via Google Ads. Omdat we met de banners de aandacht van de doelgroep moeten trekken, hebben we voor HTML-5 banners gekozen met bewegende elementen.
Resultaat
Wij hebben Buckaroo volledig verzorgd van een vernieuwde huisstijl die in steeds meer communicatie terug te zien zal zijn. Met deze frisse communicatiestijl laten we duidelijk zien dat Buckaroo een modern en eigentijds bedrijf is.