Het Italiaanse zomergevoel van Amaro Del Capo
Amaro Del Capo is een kruidenbitter uit Italië. Geliefd in Italië, nog onontdekt in Nederland. Daar moest verandering in komen. De merkeigenaar in Nederland zocht fullservice ondersteuning bij zowel de marketing als pr.
Fullservice-marketing voor jouw merk?
Neem contact op met Lauréna Rutgers
Bel 020 79 88 723 of mail laurena@bengelmedia.nl
Strategie Bengelmedia
Bij Bengelmedia geloven we dat, mits goed op elkaar afgestemd, marketing en pr elkaar versterken en als combi tot de beste resultaten leiden. Daarom hebben we voor dit project onze krachten gebundeld met ons pr-bureau Pressure. Samen hebben we een grote pr- en social mediacampagne opgezet om het echte Italiaanse gevoel van Amaro Del Capo over te brengen.
We zijn voor Amaro Del Capo gestart met een uitgebreid PR-traject. Pressure heeft verschillende PR-activiteiten uitgevoerd om Amaro Del Capo onder de aandacht te brengen. Allereerst is er een persbericht uitgestuurd naar relevante lifestyle-, F&B-, vak- en Italië-media. De beste manier om kennis te maken met de ijskoude Italiaanse smaakmaker is natuurlijk door de amaro zelf te proeven! Daarom heeft Pressure uitgebreide Italiaanse borrelpakketten samengesteld met alle ingrediënten voor een heerlijke Italiaanse aperitivo en een ijskoud digestief na het diner. De perspakketten zijn verstuurd of persoonlijk bezorgd bij verschillende redacties en influencers, met enthousiaste publicaties en social content als gevolg.
Eind juli staat de allereerste Giro Del Capo in de Amsterdamse Pijp gepland, waar horecagasten zich volledig in Italiaanse sferen zullen wanen onder het genot van Italiaanse livemuziek en een ijskoude amaro. Ook staat er na de zomer een exclusieve perstrip op de planning naar Calabrië, waar twee Nederlandse journalisten een uniek kijkje in de keuken van de familie Caffo krijgen en ondergedompeld zullen worden in het (succes)verhaal van Amaro Del Capo.
Als onderdeel van de diverse marketingactiviteiten hebben we een advertentiecampagne ingezet op social media om de merkbekendheid te vergroten. Om te zorgen dat Amaro Del Capo op het netvlies van de doelgroep blijft is het belangrijk dat de doelgroep de campagne meerdere keren ziet. Daarnaast verzorgen we ook de contentcreatie en zetten we o.a. winacties in om meer verkeer naar de kanalen van Amaro Del Capo te realiseren.
Resultaat
Door de combinatie van pr- en marketingactiviteiten brengen we de hele zomer het authentieke Italiaanse zomergevoel naar Nederland. Het is een zomer vol Amaro Del Capo!