Klant
Bij DaVinci Vertalingen kun je terecht voor vertalingen van elk type product of dienst. Door hun ervaring zijn ze gespecialiseerd in juridische en financiële, marketing en communicatie, medische en technische vertalingen. Echter is DaVinci er niet alleen voor één op één tekstvertalingen. Ze bieden ook een scala aan gerelateerde diensten aan. Als het taal is, dan kunnen ze er wat mee.
Vraag
Het uiterlijk van DaVinci en de website, hun belangrijkste visitekaartje, waren sterk verouderd. Er was niet zoveel informatie op de site te vinden en deze stond vooral heel verspreid. Hierdoor kon DaVinci niet goed over de brug krijgen wie zij zijn en waar ze voor staan. Aan marketingbureau Bengelmedia de vraag om een nieuw communicatieconcept en een bijbehorende website te ontwikkelen.
Strategie Bengelmedia
Om op te kunnen vallen tussen de talloze vertaalbureaus zijn wij gaan kijken naar wat DaVinci uniek maakt, hun ‘unique selling point’. Dit bleek niet lastig te vinden: dit is de persoonlijke benadering die zij hanteren en het samenwerken met de klant. Elke klant krijgt een eigen account- én projectmanager met kennis van zaken. Zij helpen je verder en koppelen de juiste specialist: een native speaker met de juiste achtergrondkennis. Deze persoonlijke benadering heeft dan ook een prominente plek gekregen in het communicatieconcept en om die reden zijn de gezichten van de medewerkers veelvuldig op de website terug te vinden.
Bengelmedia heeft de user experience van de website aanzienlijk verbeterd. De informatie op de oude site stond erg verspreid en het menu was erg onoverzichtelijk. De nieuwe site bevat gebundelde informatie, gemakkelijke navigatie en duidelijke buttons om de websitebezoeker de juiste acties uit te laten voeren.
Daarnaast hebben wij alle content voor de website voor onze rekening genomen. Zo hebben we meerdere interviews met de medewerkers van DaVinci afgenomen en verwerkt in nieuwe teksten. Dit hebben wij in samenwerking met een van onze tekstschrijvers gedaan. De teksten vertellen het verhaal van DaVinci en laten het persoonlijke karakter zien. Bovendien zullen ze voor meer websiteverkeer zorgen, omdat deze volledig SEO-proof zijn opgebouwd.
Resultaat
De nieuwe website van DaVinci heeft een vlotte, nette en persoonlijke uitstraling gekregen in lijn met het door ons ontwikkelde communicatieconcept. Het verschil tussen de oude en de nieuwe website is weergegeven in de GIF bovenaan de pagina. De nieuwe site is overzichtelijk en laat zien waar DaVinci voor staat. De belangrijkste informatie is gemakkelijk terug te vinden en de vier belangrijkste branches zijn duidelijk uitgelicht. Wat ons betreft een geslaagde vertaalslag van wat DaVinci is en doet ;)
Bekijk hier het volledige restultaat: www.davincivertalingen.nl
Ook toe aan een nieuwe website? Stuur ons een berichtje!
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.