Succesvolle fondsenwerving via Direct Mailing

{gallery}intro Diabetes Fonds DM{/gallery}

Klant: Diabetes Fonds
Vraag: Ontwikkel een communicatieconcept waarmee de urgentie van Diabetes en een oplossing duidelijk wordt.
Aanpak: We hebben twee concepten ontwikkeld voor fondsenwervende mailings, waarin het belang voor onderzoek naar diabetes via verschillende invalshoeken duidelijk wordt gemaakt.
Resultaat:

 

Twee succesvolle creatieve Direct Mailings voor het Diabetes Fonds die beide zijn getest op respons en giftwaarde.

 

Nieuwsgierig?

Direct mail offline marketingVoor het Diabetes Fonds hebben we een tweetal Direct Mail concepten ontwikkeld voor een fondsenwervende mailing aan prospects. Beide concepten worden getest op respons en giftwaarde.

 

Positieve concepten gericht op oplossingen

De Direct Mailings spelen een belangrijke rol bij deze missie. We hebben twee concepten ontwikkeld om de boodschap van het Diabetes Fonds zo goed mogelijk over te kunnen brengen. Belangrijke voorwaarden voor beide concepten waren dat ze positief moesten zijn, het probleem moesten schetsen maar ook een oplossing moesten aandragen en dat er urgentie vanuit moest gaan. Deze urgentie hebben we gezocht in het feit dat diabetes type 1 (waarbij het lichaam stopt met insuline maken) een enorme impact heeft op zowel het leven van patiënten als op hun omgeving. Eén van de oplossingen om de kwaliteit van leven met diabetes type 1 te verbeteren is het TNO-onderzoek naar een methode om zonder prikken je bloedsuiker te meten. Voor dit onderzoek is geld nodig, wat onder andere door middel van de Direct Mailings kan worden opgehaald.

 

Concept 1

Het eerste concept is qua tone of voice en uitstraling gericht op emotie en oplossing vanuit het perspectief van de patiënt, de 10 jarige Myrthe. De boodschap “Het mooiste cadeau voor Myrthe…een jeugd zonder zorgen en gevaren.” draait om de jeugd. Hun open blik is gericht op de wereld, maar hun bewegingsvrijheid en ontwikkeling worden geremd door diabetes. Iedere gedoneerde euro maakt hun wereld en bewegingsvrijheid groter. Op de achterzijde van de brief worden de onderzoeken die een toekomst zonder diabetes dichterbij brengen uitgelicht. Bij de DM zijn drie verschillende ansichtkaarten gevoegd. De ontvangers van de DM kunnen deze versturen naar een voor hen bijzonder persoon en hen daarmee een gebaar van liefde en vriendschap cadeau doen.

 

Offline marketing DiabetesConcept 2

Het tweede concept is qua tone of voice en uitstraling gericht op innovatie, het belang van baanbrekend onderzoek voor mensen met diabetes. De boodschap “…een toekomst zonder diabetes. Werkt u mee?” sluit hierop aan. Het Diabetes Fonds investeert samen met haar partners in innovatief onderzoek waarmee de kwaliteit van leven van diabetes patiënten verbetert en die een toekomst zonder diabetes dichterbij brengt. Om dit te laten zien focussen we op het onderzoek van TNO naar een betrouwbare en pijnloze manier van bloedsuiker meten. Ook focussen we op de ontwikkeling van een kunstalvleesklier die zelfs volledig automatisch de bloedsuiker regelt. In de envelop zit tevens een pen in de vorm van een spuit waarmee de antwoordkaart direct ingevuld kan worden.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

contact gd

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases