NIEUWS! Wat valt er precies onder actiemarketing?

{gallery}actiemarketing wat is het intro{/gallery}Onder actiemarketing zijn veel verschillende vormen te onderscheiden. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben, is dat er een korte termijn doelstelling behaald moet worden. Vaak is dit het verhogen van de verkoopcijfers van een product of dienst. Actiemarketing wordt daarom ook vaak ingezet als er een speciale kortingsactie, prijs of ander tijdelijk voordeel gecommuniceerd moet worden.

Actiemarketing

Actiemarketing kan ook goed ingezet worden bij de introductie van een merk of nieuw product op de markt. Hiervoor dient snel een grote doelgroep bereikt te worden. Ludieke acties werken goed voor snelle bekendheid.

Marketingbureau Bengelmedia verzorgt regelmatig actiemarketing campagnes. Zo heeft Bengelmedia voor haar klant Techreturns een straatcampagne opgezet. Door deze campagne werd de doelgroep bekend met Techreturns. Met de tekst ‘Euro’s voor je oude mobiel, Techreturns.nl’ werd de doelgroep aangesproken en naar de website verwezen.

Deze vorm van actiemarketing heeft Bengelmedia ook ingezet voor de opening van de Hästens Sleep Store in Amsterdam. In de omgeving van de winkel heeft Bengelmedia krijttekeningen geplaatst die het winkelend publiek de weg naar de winkel wezen. Deze uitingen stonden in de P.C. Hooftstraat, de Van Baerlestraat en een aantal omliggende straten.

Facebook campagne

Ook op Facebook is actiemarketing ingezet voor Techreturns, het doel hierbij was om meer online bekendheid te krijgen onder de doelgroep. Hiervoor werd een applicatie binnen Facebook ontwikkeld waarmee er met 5 andere vrienden een iPhone 4S gewonnen kon worden. De vrienden moesten worden getagd in een foto welke vervolgens op de wall van de vrienden terecht kwam. Hierdoor werd er een sneeuwbaleffect binnen de campagne gecreëerd waardoor het bereik en de naamsbekendheid flink vergroot werden.

Slaapkamerconcert

Bengelmedia organiseerde voor haar klant Hästens een slaapkamerconcert in de Hästens Flagship Store te Leiderdorp ter ere van het 160-jarig bestaan van Hästens. Hierbij werden bekende Nederlands als Jan Smit, Charly Luske en Viktor Brand aan het evenement gekoppeld om meer bekendheid te creëren. Via 100%NL radio werden er twee weken lang elke dag kaarten weggegeven aan 160 fans op Facebook. Hierbij kwamen de fans live in de uitzending. Het concert kreeg na afloop ook nog de volle aandacht van SBS6 bij Shownieuws.

 

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases