NIEUWS! Optimaliseer je conversie

{gallery}intro optimaliseer je conversie{/gallery}
Wanneer bezoekers op je site terecht komen, is het natuurlijk de bedoeling dat zij converteren. Oftewel, dat zij zich bijvoorbeeld inschrijven voor een nieuwsbrief, een offerte aanvragen of een product kopen. Het is belangrijk dat het proces van binnenkomen op je website tot aan de conversie zo soepel mogelijk verloopt. Voorkom drempels en zorg voor vertrouwen.

Pagina’s en navigatie
Zorg ervoor dat de landingspagina voor je campagne rustig en duidelijk oogt. Voorkom drukte, slechte vormgeving en daardoor verwarring. Laat overbodige informatie weg. Kies duidelijke afbeeldingen die tot in detail nauwkeurig zijn. Een beeld zegt meer dan duizend woorden! Daarnaast is het belangrijk dat het zoekwoord dat je bezoeker gebruikt duidelijk terug komt op de landingspagina. Een bezoeker die dit zoekwoord op de landingspagina direct tegen komt is eerder geneigd om verder te lezen en uiteindelijk te converteren. Let ook op de rest van de pagina’s. Om tot conversie te komen is een goede navigatie belangrijk. Zorg voor een duidelijke call-to-action op elke pagina. Wijs je bezoekers de juiste weg!

Online marketing Conversie optimalisatie

Content
Natuurlijk is je tone of voice ook belangrijk. Wees niet opdringerig of schreeuwerig en communiceer op een manier die bij je doelgroep past. Creëer geloofwaardigheid door bijvoorbeeld artikelen, rapporten of video’s van je werk te laten zien. Zorg voor behulpzame en informatieve content. Wat ook voor vertrouwen zorgt is een aparte pagina met namen en logo’s van partners en klanten. Hierbij kun je ook ervaringen van tevreden klanten plaatsen en bezoekers de mogelijkheid bieden om zelf een beoordeling te plaatsen. Let er ook op dat je bezoekers de mogelijkheid biedt tot interactie en delen. Het laten delen van je content is natuurlijk een goede manier van free publicity!

Content marketing

Blijf testen
Het optimaliseren van conversie is niet iets dat je slechts eenmalig doet. Probeer regelmatig kleine aanpassingen te maken en bekijk hierna steeds het resultaat. Kleine veranderingen kunnen al een verschil maken! Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van buttons, kleuren in links of andere woordkeuzes en afbeeldingen. Met bijvoorbeeld Google Analytics kun je makkelijk meten welk effect je verandering heeft gehad.

Conclusie
Zorg voor laagdrempeligheid, vertrouwen, overzicht, goede navigatie en passende content om je conversies te verhogen. Zorg er ook voor dat online formulieren niet te lang zijn, hoe minder moeite de bezoeker hoeft te doen, hoe hoger de kans op conversie! Bekijk regelmatig je verbeterpunten en blijf testen wat werkt. Meer weten over websites? Neem dan hier contact op met online marketingbureau Bengelmedia.

Online marketing bureau Bengelmedia bezocht eind 2013 de Google Analytics Users Conference. Deze editie stond in het teken van conversieoptimalisatie. Heb je dit artikel gemist? Lees hem dan snel!

 Marketing strategie

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases