DISPLAY ADVERTENTIES

Display advertentie kom je overal op websites tegen. De inzet van display advertenties is nog altijd erg effectief, zeker wanneer je banner een duidelijke boodschap en call-to-action (CTA) heeft. Display advertenties zijn, net als tekst advertenties, terug te vinden op een breed scala aan websites. Zoals nu.nl, tvgids.nl, AD.nl en Telegraaf.nl. Deze websites bevinden zich in het A-netwerk van kwalitatieve websites. Naast deze bekende websites zijn er ook nog veel kleinere en minder bekende websites waar display advertenties op worden ingezet. Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de klant kunnen deze minder bekende websites minimaal net zo’n waardevolle bezoekers opleveren als de websites uit het A-netwerk.

 

Belangrijk is dus altijd het doel van de campagne. Vanuit de doelstelling en de doelgroep selecteren wij altijd de juiste inzet voor een maximaal resultaat. De verschillen kunnen hierbij flink oplopen, zeker als het gaat om een branding (zichtbaarheid) of performance (gericht op sales) campagne.

 

Targeting

Binnen display campagnes zijn er tal van mogelijkheden om op doelgroepen in te zetten (targeten). Is jouw doelgroep 30+ met een bovengemiddeld inkomen? Of wil je graag adverteren op websites die passen bij jouw doelgroep zoals luxury of zakelijke websites? Ook daar kunnen wij ons op richten!

We zetten de campagnes in op het hele netwerk (breed). Daarbij kunnen we ons richten op bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld vrouwen 30+ of mensen met een bovengemiddeld inkomen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid te targeten op channel niveau. Dit betekent dat je advertenties plaatst op bepaalde website, zoals een verzameling zakelijke websites.

Naast deze vormen van targeting is het ook mogelijk om te targeten op zoekwoorden, ook wel contextual targeting genoemd. Wanneer een website een artikel heeft gepubliceerd over bijvoorbeeld Hästens dan kan bij dit artikel een banner van Hästens vertoond worden. Tenslotte is er de mogelijkheid om te targeten op sociaal niveau. Dit gebeurt wanneer iemand een artikel over bijoorbeeld Hästens deelt naar een derde persoon. Deze derde persoon kunnen we door middel van cookies volgen en ook benaderen met banners. Sociaal targeting gaat dus eigenlijk nog een stap verder met het gericht vinden van personen binnen de doelgroep.

Retargeting

Door de inzet van retargeting kunnen wij bezoekers die jouw website eerder bezochten nogmaals benaderen met display of tekst banners. Ook zijn Rich Media uitingen een mooie inzet voor branding campagnes met een grote zichtbaarheid.

Wat doet Bengelmedia met display advertenties?

Zoals aangegeven zijn er veel mogelijkheden voor de inzet van display campagnes. Wij draaien altijd meerdere display campagnes voor verschillende klanten. Of dit nu een goed doel of een retail klant is, dat maakt niet uit. Wij zorgen er voor dat de inzet altijd wordt aangepast aan het type klant zodat we het maximale resultaat behalen. De uitingen worden door onze studio in huis gemaakt, een belangrijk onderdeel daarvan is ook het uitvoeren van A/B testen zodat we maximaal kunnen optimaliseren.

Aan de achterkant optimaliseren wij de campagnes naar het best presterende formaat. Dit kan zijn op de Click-Through-Rate (CTR) of op conversies (performance). Hierbij kijken we ook goed naar welke websites en netwerken beter presteren. Ook speelt Google Analytics een grote rol binnen de online campagnes. In Analytics analyseren we het verkeer en maken op basis van deze gegevens beslissingen in het optimalisatieproces.

 

Online Marketing Display banner

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases