Direct aankopen doen via Twitter

{gallery}Direct aankopen doen via Twitter{/gallery}

Twitter is vorige maand gestart met een test om direct aankopen te kunnen doen via het sociale medium. In de Verenigde Staten heeft een kleine groep gebruikers nu de mogelijkheid om via partners van Twitter direct vanuit de app aankopen te kunnen doen.

Hoe werkt het?

Naast de alom bekende “reply”, “retweet” en “favorite” buttons zal er nu ook een “buy” button verschijnen. Door hier op te klikken krijg je aanvullende producteigenschappen te zien. Wanneer je besluit de koop door te zetten kun je heel simpel via Twitter je betaal- en verzendgegevens invullen, waarna je dus binnen één app met een paar klikken een aankoop hebt gedaan. De ingevulde betaal- en verzendgegevens worden door Twitter opgeslagen, zo wordt een volgende koop nog simpeler.

De test is volgens Twitter een eerste stap naar een eenvoudigere manier van online winkelen via je mobiele telefoon. In eerste instantie zijn er maar enkele accounts waarbij door de testgroep direct aankopen gedaan kunnen worden, dit zijn onder andere bekende artiesten als Pharrell Williams (@pharrell), Wiz Khalifa (@wizkhalifa) en Eminem (@eminem), maar ook bekende merken als Burberry (@burberry) en goede doelen als RED (@RED).

Door het toevoegen van deze functie wordt het aantal volgers dat je Twitter-account heeft nóg belangrijker. Omdat er vanuit Twitter aankopen gedaan kunnen worden krijgen jouw volgers rechtstreeks de mogelijkheid om je producten te kopen. Als je meer volgers hebt, krijgen dus ook meer mensen deze mogelijkheid. Het is van belang dat je regelmatig leuke en interessante content deelt via Twitter, hierdoor zal het aantal volgers stijgen en dit kan leiden tot direct meer conversie.

Uiteraard staat de “buy”-functie nog in de kinderschoenen en moeten de komende maanden uitwijzen of de test ook daadwerkelijk een succes blijkt en of Twitter besluit het plan door te zetten.

 

Online marketing twitter aankoop

 

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases