Crossmediale marketingcampagne Hästens Tribute
Hästens bestond in 2017, 165 jaar en dat wordt gevierd. Ter ere van dit jubileum had Hästens de Special Edition Tribute ontwikkeld. De Hästens Tribute is een ode aan vakmanschap en is voorzien van de herkenbare Hästens-ruit met een nieuw, exclusief taupekleurig textiel. Marketingbureau Bengelmedia is gevraagd om deze campagne te integreren in het communicatie- en mediaplan van Hästens voor 2017.
Campagne
Bengelmedia ontwikkelde de volledige marketingcampagne: van campagnebeeld tot regionale tv-commercial. Daarbij is gekeken naar de unieke waarden van het merk Hästens en een duidelijke Call to Action. In een korte periode is het campagnebeeld ontwikkeld en vervolgens uitgerold naar de diverse media-uitingen zoals online banners, advertenties voor verschillende magazines, POS materiaal en een regionale tv-commercial.
Belangrijk voor ons als marketingbureau is dat de juiste Call to Action wordt gecommuniceerd. Profiteren van de unieke Hästens Tribute aanbieding, maar ook het vinden van de dichtstbijzijnde Hästens dealer. Voor alle 13 lokale tv-zenders is daarom een aparte commercial ontwikkeld zodat de juiste dealers uit elke regio worden gecommuniceerd in de regionale tv-commercial. Dit zorgt voor herkenning bij de consument en deze weet direct waar hij terecht kan voor de aanschaf van een heerlijk Hästens-bed.
Media
Op basis van de doelgroep is er een mediaplan ontwikkeld. Deze is zeer uitgebreid. Hästens is onder andere te zien in de volgende media:
- • Print media: luxe magazines zoals LINDA!, Elle Decoration, FD, Elsevier, Pure Luxe en LXRY.
- • Online marketing: op online gebied hebben we als online marketingbureau diverse media ingezet, waarbij we continue bezig zijn met optimaliseren.
- • Regionale TV: we hebben 13 lokale tv-zenders ingezet om middels een spot per zender de doelgroep te activeren.
- • Eventmarketing: Hästens heeft de Tribute ook laten zien op beurzen zoals KLM Open en verschijnt later dit jaar op de Masters of LXRY.
Persreis
Op 6 en 7 september is PRESSURE in het vliegtuig gestapt met journalisten van Elle Decoration, LINDAnieuws, L’Officiel, &C, Pure Luxe, Interiorator, Residence, Quote en Chapeau om een bezoek te brengen aan Hästens in Zweden. Zij kregen een tour door de fabriek en konden verschillende leden van de Hästens familie interviewen. Natuurlijk met als afsluiting een overnachting in de heerlijke Hästens-bedden. Door alle journalisten is mooie content gecreëerd en gepubliceerd.
Resultaten
De campagne loopt tot eind dit jaar en de eerste berichten zijn zeer positief. De consument vindt de Tribute schitterend en besluit ook tot aankoop van het bed.
Heb je een vraag naar aanleiding van deze campage? Laat het ons hieronder weten:
Bekijk hier de commercial:
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.