Bengelmedia in samenwerking met Kinderpostzegels

De actieweek van Kinderpostzegels is dinsdag 24 september afgetrapt met de uitreiking van de eerste zegels aan ambassadeur Beau van Erven Dorens. Ons Amsterdamse marketingbureau heeft, in aanloop naar deze actieweek, voor meer exposure gezorgd door middel van de juiste media-inkoop.

Dit jaar heeft de actieweek het thema ‘Dichtbij ieder kind’. Met een deel van de opbrengst van de actie wil Kinderpostzegels ervoor zorgen dat de 8.500 kinderen die in Nederland in een daklozen- of vrouwopvang wonen zich beter thuis voelen.

Om dit goede doel achter de actie beter te communiceren heeft Bengelmedia in opdracht van Kinderpostzegels een branded content-campagne opgezet. Daarbij hebben we ons gericht op de drie doelgroepen van Kinderpostzegels: consumenten, leraren van groep 7&8 en leerlingen van groep 7&8. Elke doelgroep is vervolgens via een eigen medium benaderd, om de boodschap op een aansprekende manier en met de juiste tone of voice over te brengen.

 

Zo hebben we de consumenten bereikt via een samenwerking met VROUW Magazine van Telegraaf. Door middel van een draaicover, de laatste 8 pagina’s van het magazine inclusief eigen cover, werden onder andere kinderen uit de opvang geportretteerd. Hiervan is tevens een online magazine gemaakt. Daarnaast zijn er twee branded artikelen op Telegraaf.nl geplaatst en is een displaycampagne ingezet op het volledige netwerk van de Telegraaf Media Groep om zo de start van de actie aan te kondigen.

 

Benieuwd welke branded content-samenwerkingen we hebben opgezet om de leraren en leerlingen van groep 7&8 te bereiken? Lees dan hier onze volledige aanpak.

neem contact op

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases