bengelmedia

Telegraaf Media Groep presenteerde op 1 oktober 2015 groots de plannen voor het aankomende jaar. Met een 24/7 strategie wil het concern volledig inspelen op de nieuwe online behoeften van de consument. Van het aanbieden van general interest content via één centraal platform wordt er toegewerkt naar special interest informatie via de hoofdmerken en aparte kanalen op die momenten en via die kanalen die de consument zelf kiest. Marketingbureau Bengelmedia was aanwezig bij deze presentatie en geeft u de belangrijkste primeurs.

Unieke partnerships

Allereerst benadrukte TMG het belang van de veranderende consument die centraal staat in de plannen voor het komende jaar. In deze wereld van digitalisering en diversiteit wil de consument zelf kiezen welk medium zij op welk moment via welke device tot zich neemt. Om hier goed op in te kunnen spelen is inzicht nodig in de consument door middel van data. TMG zal daarom als eerste Nederlandse (media)organisatie een partnership aangaan met Apple en IBM. Door deze samenwerking zal TMG beter de voorkeur van de consument kunnen gaan volgen op basis van de data die deze twee organisaties hen kunnen leveren. Daarnaast gaat TMG een verassende samenwerking aan met het platform Ubideo, die het mogelijk maakt live streamings online te zetten van grote evenement en gebruikers onderling. Samen met METRO zal Ubideo het Amsterdam Dance Event live gaan streamen, zodat men ook thuis live mee kan genieten van dit event. Ook heeft TMG de rechten van Amsterdam Fashion Week overgenomen, hiervoor zal door TMG een nieuw cross media platform worden gelanceerd, Amsterdam Fashion Weekly.

 

Tabloid 2.0

TMG heeft nog steeds het grootste nieuwsbereik van Nederland. Toch heeft de printversie van de krant het allang verloren van het online nieuws. Daarom zal er een vernieuwde krant gelanceerd worden, tabloid 2.0, die zich wil onderscheiden van het online nieuws door de verdieping achter het nieuws te brengen. Ook magazine VROUW gaat inspelen op de digitale ontwikkelingen en zal met een online platform komen vol herkenbare verhalen en verdieping voor en door vrouwen. De regionale kranten, vallend onder de Holland Media Combinatie, zullen online hyperlokaal nieuws gaan brengen via een app want; “nieuws is pas nieuws als je broekzak trilt.” Op basis van voorkeuren zal de juiste boodschap bij de juiste consument terecht komen en wordt het ook makkelijker om als lokale ondernemer snel de juiste doelgroep te bereiken.

 

24 uur per dag televisie

De mediaconsumptie van consumenten verandert in recordtempo en TMG gaat mee in die ontwikkeling door in 2016 twee online 24/7 televisiekanalen te lanceren, een op het gebied van nieuws en de ander op het gebied van sport. Deze kanalen bieden volop nieuwe kansen voor adverteerders op het gebied van smart-tv (adverteren op basis van de digitale data die bekend zijn over de gebruikers) en sponsored content. Daarnaast zal Sky Radio over gaan op digitaal uitzenden. Hierbij wordt gezorgd voor Smart Advertising: de juiste inhoudelijke match tussen de luisteraar en de adverteerder, gebaseerd op data en doelstellingen.

 

Overstap naar CPM-model

Ten slotte een van de belangrijkste ontwikkelingen wat betreft adverteren, TMG gaat volledig over op het CPM (Cost per Mille) tarievensysteem voor hun advertenties. Voor alle producten zal volgend jaar afgerekend worden op bereik (en dus op waarde) en hanteert TMG één currency, één tarief per 1000 bereikte personen. Metro, Telegraaf, VROUW, Autovisie, Privé, de regionale dagbladen én de huis-aan-huiskranten krijgen in 2016 allemaal een eigen CPM-tarief, waarbij betaald wordt naar performance van het merk. De hoogte van het (merk)tarief is afhankelijk van het aantal contacten dat u met uw campagne realiseert, ongeacht het mediumtype (dagbladen, tijdschriften of online) dat u per merk inschakelt. Op termijn wordt de Sky Radio Group hier ook aan toegevoegd waardoor heel Nederland te bereiken is binnen alle mediumtypen volgens één uniforme transparante prijsmethodiek.