Sale! Korting! Uitverkoop!

050716 Kwakernaat Zomerweken Facebook OmslagDe zomer staat weer voor de deur en dat betekent niet alleen (hopelijk) heerlijk weer, maar ook de Summer Sale! Heel Nederland kleurt rood van de grote rode stickers en etalages met kreten als Sale, Uitverkoop en Korting. Als consument zie je vaak door de bomen het bos niet meer en als retailer is het lastig om jezelf te onderscheiden van de rest aangezien overal met prijzen gestunt wordt.

 

De Summer Sale geldt ook in de beddenmarkt. Ook al wordt er niet gestunt met prijzen omdat er plaats moet worden gemaakt voor de najaars- en wintercollectie, zoals het geval is in de kledingbranche, beddenmerken gaan (en moeten) toch mee in de trend om tijdens de zomer een Summer Sale te voeren. Beddenmerken stunten met korting of weggeefacties, alle acties lijken op elkaar en er wordt door elk merk vrijwel op dezelfde manier gecommuniceerd. Hoe kan je je dan als beddenspeciaalzaak onderscheiden van de rest wanneer je met dezelfde acties moet werken?

 

Voor Beddenspeciaalzaak Kwakernaat hebben we daarom de Hollandse Zomerweken ontwikkeld; een concept wat inspringt op de grillige Hollandse zomerdagen waar het de ene dag met pijpenstelen regent en de volgende dag een heerlijke stranddag kan zijn. We hebben een campagnebeeld ontwikkeld incl. de pay-off ‘Hollandse Zomerweken – Onvoorspelbaar lekker weer, onvoorstelbaar lekker slapen’.

 

In plaats van grote rode buttons en teksten als Sale, Uitverkoop en Korting werken we met afbeeldingen en teksten die tot de verbeelding spreken en anders zijn dan de concurrentie, waarmee we toch duidelijk maken dat er een zomeractie is. Het campagnebeeld zetten we afwisselend in, inspelend op de weersomstandigheden van de desbetreffende dag of week. Deze campagne gebruiken we als kapstok om alle merken acties onder te hangen en te communiceren.

 

Op de landingspagina van de Hollandse Zomerweken communiceren we dan ook over de 15% korting op Auping en Swissflex, € 800,- korting op Tempur en € 500,- korting op Wonderland, maar dan in de look & feel van de Hollandse Zomerweken. De campagne hebben we online uitgerold op de website, online banner campagne en Facebook campagne. Offline hebben we de campagne uitgerold in advertenties en roll-up banners en poster voor in de winkel.

 

Ook op zoek naar een onderscheidende marketingcampagne? Neem dan contact met ons op!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases