Mobile marketing trends voor 2018

Mobile marketing blijft onverminderd populair. Dit is al lang geen nieuws meer, in 2015 berichtte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) al voor het eerst dat de smartphone het meest gebruikte apparaat is om mee online te gaan (78,8% t.o.v. 77,2% via de laptop) in Nederland. Maar hoe zorg je er nu voor dat je als merk relevant blijft voor de mobile-driven consument? Wij zetten de tips and tricks voor je op een rijtje.

1. Niet alleen social media, het nieuws en Google worden overwegend meer gebruikt via mobiele apparaten, ook worden advertenties steeds meer ingezet via de smartphones! Dit betekent dat het voor 2018 essentieel is dat elk merk de website geschikt maakt voor mobiel gebruik. Dit begint al bij de invulformulieren en betaalprocessen die op vaak nog te lang en ingewikkeld zijn voor een smartphone, maar ook de afbeeldingen die afgestemd moeten worden op kleinere apparaten. Zorg dus voor een webshop die van A tot Z geoptimaliseerd is voor smartphone-gebruik.

2. Google bereidt zich voor op een ‘mobile-first’ index. Momenteel worden de mobiele rankings grotendeels bepaald vanuit de desktop-rankingsignalen. Dat willen ze nu dus gaan omdraaien: de signalen op de mobiele pagina’s gaan op diverse manieren leidend worden. Dat betekent dus dat wanneer je minder content hebt staan op je mobiele versie, dit invloed kan hebben op je Google-ranking. Het belangrijkste advies is: zorg dat je website mobielvriendelijk is en dat je zoveel mogelijk dezelfde content in de mobiele versie van je website plaatst als in de desktopversie.

3. Mobile Marketing heeft voor een transformatie gezorgd in de manier waarop de consument lokale bedrijven en producten ontdekt. Wil je de concurrent een stapje voor zijn? Zorg er dan voor dat je lokaal vindbaar bent bij de mobiele zoekresultaten. Recent berichtte Google dat 76% van de mobiele gebruikers die een locatie in de buurt zoeken ook daadwerkelijk dezelfde dag de locatie bezoeken en een derde ook daadwerkelijk een aankoop doet. Google heeft daarom local search advertenties ontwikkelt. Daarmee kun je gericht adverteren op de consument wanneer zij zich binnen een bepaalde straal bevinden.

Nieuwsgierig of uw website ‘mobile-proof’ is? Of heeft u vragen om uw website of advertenties aantrekkelijk op het mobiele internet in te zetten? Neem contact op met Bengelmedia.

Mobile marketing

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases