bengelmedia

Nieuw uiterlijk voor LinkedIn

Sinds de oprichting van LinkedIn in 2003 is er nog weinig veranderd aan het uiterlijk van dit zakelijke sociale netwerk, maar sinds januari 2017 heeft LinkedIn eindelijk een nieuw uiterlijk gekregen. Het is de grootste verandering aan het design ooit. In deze nieuwe look staat het voeren van gesprekken en de content centraal. Deze veranderingen maken het volgens dit platform makkelijker om productief en succesvol te zijn.

De belangrijkste veranderingen op een rijtje

Een veelgehoord commentaar op het oude design was dat het er vaak rommelig uit zag, waardoor onder andere het navigeren op de site lastig bleek. De navigatiebalk is nu opnieuw ingedeeld en bestaat uit 7 verschillende onderdelen: ‘ Home’, ‘Mijn netwerk’, ‘ Vacatures’, ‘Berichten’, ‘Meldingen’, ‘Zoeken’ en ‘Ik'.

Ook zorgt het nieuwe design voor meer inzicht. Zo kun je in detail zien wie jouw berichten leest en deelt. Daarnaast is de newsfeed aangepast, zodat de berichten aansluiten bij jouw interesse en toont LinkedIn betere suggesties om te helpen om je profiel in te richten en professioneler over te laten komen.

Met deze aanpassingen hoopt LinkedIn dat gebruikers langer op de site blijven, want ondanks de 500 miljoen gebruikers wereldwijd, blijven deze gemiddeld genomen niet al te lang hangen. Met de aanpassingen van relevant nieuws voor de gebruiker wil LinkedIn zijn voorpagina relevanter maken en meer urgentie geven.

LinkedIn heeft nog niet bekend gemaakt wat deze veranderingen betekenen voor het adverteren op LinkedIn. Aangezien het voeren van gesprekken en content centraal staat in deze nieuwe versie, verwachten wij dat er ook aanpassingen voor het adverteren op LinkedIn aankomen.

Beschikbaarheid van het nieuwe design

Het nieuwe design is bij de eerste gebruikers al sinds vorige week beschikbaar. De komende weken zal LinkedIn het design beschikbaar maken voor alle gebruikers.