bengelmedia

PR

PR als fundraising tool

Klant: Mission Summit
Vraag:

Ontwikkel een PR-strategie waarin de strijd tegen MS onder de aandacht wordt gebracht.

 

 

Aanpak: Een communicatie strategie en storyline ontwikkelen gericht op de 3 pijlers: aandacht vragen voor MS, geld inzamelen voor Stichting Mission Summit en mensen inspireren om zelf in actie te komen.
Resultaat:

 

Aandacht voor MS en Mission Summit in nationale en regionale media. Vergroten van het bereik door samenwerking met BN’ers en bloggers.

 

Nieuwsgierig?

PR   MissionSummit2De klim van je leven

Stichting Mission Summit is opgericht door een groep van 9 vrienden, die besloten de Kilimanjaro te beklimmen. Vlak voor de beklimming kreeg Niels de diagnose MS. De vriendengroep besloot daarom de beklimming aan een goed doel te koppelen: de strijd tegen MS. Acties gericht op aandacht vragen voor MS, geld inzamelen voor Stichting Mission Summit en mensen inspireren om zelf in actie te komen waren de doelen. We hebben om deze acties te stimuleren, nationale en regionale media en BN’ers ingezet.

 

Een continu proces

Het effect van herhaling doet zijn werk. Aan tafel bij Jinek, een wekelijkse blog bij Men’s Health, interview in het AD, vloggen voor Telegraaf Vrouw, een mediapartnership met Metro, een interview in de Flair en ga zo maar door. Daarnaast zetten Pim Wessels (Acteur) en Lotte Berntsen (Fitgirlcode) zich ook in voor Stichting Mission Summit. Ze klimmen niet alleen mee naar het Basecamp, maar vragen ook in Nederland om aandacht voor MS. Wij blijven actief werken aan de PR voor Mission Summit, ook na de klim. Ook na de klim, bij thuiskomst van Niels zijn er bewuste mediakeuzes gemaakt. Bij RTL Late Night vertelde Niels zijn verhaal aan Humberto, in de Telegraaf stond een paginagroot interview op diezelfde dag. Het verhaal van Mission Summit is er een die nog lange tijd gedeeld gaat worden.

 

Video's

Jinek

Metro

RTL Late Night

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

contact gd