bengelmedia

ONLINE MARKETING

Uitdagende online campagnes voor het CHDR

Klant: CHDR
Vraag: Ontwikkel online campagnes voor verschillende onderzoeken van het CHDR. Deze campagnes moeten de doelgroep aanzetten tot aanmelden als proefpersoon voor een onderzoek.
Aanpak:

De doelgroepen voor de verschillende onderzoeken hebben we eerst nauwkeuriger gespecificeerd. Vervolgens hebben we de beste platformen uitgekozen om deze doelgroepen te bereiken.

 

Resultaat:

 

Met de juiste doelgroepselectie, media en communicatie-uiting hebben we succesvolle campagnes voor het CHDR gerealiseerd. De campagnes genereren een hoop interactie en leveren daadwerkelijk nieuwe proefpersonen op!

 

Nieuwsgierig?

Online Marketing   CHDR2Online campagnes op maat

Voor het CHDR ontwikkelen we meerdere online campagnes gedurende het hele jaar voor de verschillende onderzoeken die het CHDR uitvoert. Per onderzoek voeren we eerst een nauwkeurige doelgroepsselectie uit waar we vervolgens de juiste media bij selecteren. Om de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken én te activeren zich aan te melden als proefpersoon stemmen we iedere communicatie-uiting af op het specifieke onderzoek. En met succes! Deze ‘strategie op maat’ voor het CHDR blijkt zeer effectief. De campagnes leveren veel interactie op met de doelgroep, door bijvoorbeeld de inzet van Facebook, en stimuleren bezoekers zich aan te melden als proefpersoon. Door Retargeting in te zetten weten we ook relevante bezoekers van de website opnieuw te bereiken én te activeren.

 

Uitdagende campagne voor een onderzoek naar EPO

Het CHDR kwam bijvoorbeeld met de specifieke vraag: help ons met het vinden van deelnemers voor ons onderzoek naar de effecten van EPO op de fietsprestaties. Een hele uitdaging! We zijn begonnen met het specificeren van de doelgroep, een groep goed getrainde wielrenners die bereid zijn de Mont Ventoux te beklimmen. Vervolgens hebben we een plan opgesteld met platformen waar we deze doelgroep online het beste kunnen bereiken. De campagne is breed uitgezet via Facebook, Adwords en het Google Display Netwerk. Daarnaast hebben we specifiek een partnership gezocht met Fiets.nl om nog meer relevante bezoekers te kunnen bereiken. Uiteindelijk hebben we met deze campagnes ruim 500.000 mensen weten te bereiken gedurende 2 maanden en veel reacties op Facebook teweeg gebracht. Dit heeft er toe geleid dat het onderzoek van het CHDR veel bekendheid heeft gekregen en belangrijker nog, dat er nieuwe aanmeldingen voor het onderzoek zijn gegenereerd.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

contact gd

Online Marketing   CHDR3