bengelmedia

GOEDE DOELEN MARKETING

Oog voor Bescherming van het Oogfonds is een groot succes!

Klant: Oogfonds
Vraag: Ontwikkel een marketingcampagne om het grote publiek te informeren over de gevaren van de zon voor de ogen in de sneeuw.
Aanpak: Door middel van een online campagne, een quiz en pre-roll video’s via STER en uitzendinggemist.nl wordt het belang van een goede skibril onder de aandacht gebracht.
Resultaat:

 

De marketingcampagne was een groot succes. Er is veel media-aandacht geweest, zowel offline als online.

 

 

 Nieuwsgierig?

Marketingcampagne offline marketing advertentie flyerVoor het Oogfonds hebben we een nieuwe marketingcampagne ontwikkeld. De campagne 'Oog voor Bescherming' heeft als doel het publiek te informeren over de gevaren van de zon in de sneeuw en praktische tips te geven voor de aankoop van de juiste bril. Eén van de belangrijkste aspecten was om zoveel mogelijk media contactmomenten met de doelgroep te realiseren. Deze campagne vormt de start én een belangrijk onderdeel van het volledig nieuwe communicatieconcept 'Oog voor'.

 

Nieuw concept: ‘Oog voor Bescherming’

'Oog voor Bescherming' wordt gebruikt om het publiek te informeren over de gevaren van de zon voor je ogen. Het doel is om mensen bewust te maken dat de juiste ski- of zonnebril tijdens de wintersport bijdraagt aan de bescherming van de ogen (bv tegen sneeuwblindheid) maar ook praktische tips mee te geven over waar je op moet letten bij de aankoop van een ski- of zonnebril. Het communicatieconcept is zodanig ontwikkeld dat verschillende boodschappen kunnen worden ingezet. Het communicatieconcept kan worden ingezet voor Wintercampagne ingezet, maar ook voor de Zomercampagne en alle andere communicatie-uitingen van het Oogfonds. Op deze manier wordt de boodschap herkenbaar en op een consistente manier gecommuniceerd.

 

Samenwerkingen met enthousiaste partners

Gezien het beperkte communicatie budget hebben we gezocht naar partners om mee samen te werken. In SnowWorld en de Nederlandse Ski Vereniging hebben we geschikte partners gevonden. Beide partijen zijn enthousiast aangehaakt bij de campagne en een volwaardig partner geworden. Dit blijkt wel uit het feit dat we het voor elkaar hebben gekregen om alle partners gezamenlijk in een groot item bij EditieNL van RTL4 te krijgen. Het Oogfonds en de partners hebben daarin uitgelegd waarom het belangrijk is om een goede ski- of zonnebril in de bergen te dragen. Daarnaast worden de tips van het Oogfonds genoemd in de communicatie (website, nieuwsbrief en social media) van de partners.

 

Effectieve online marketing

Naast de samenwerking met deze partners is er ook een online campagne gestart. Deze campagne is gericht op de doelgroep en vestigt op een aansprekende en laagdrempelige manier de aandacht op de boodschap. De campagne is verspreid via online bannering en als pre-roll advertentie in de uitzendingen van de STER op www.uitzendingemist.nl. Om ook een jongere doelgroep te bereiken is er tevens een social media campagne ingezet. Mensen kunnen via de social media kanalen en de eigen website van het Oogfonds meedoen met een korte quiz. Alle vragen hebben betrekking op de informatie in de campagne. De partners hebben een aantal prijzen beschikbaar gesteld voor de winnaars. De quiz is een doorslaand succes gebleken en was ook te spelen op de social media van SnowWorld en de Nederlandse Ski Vereniging.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

contact gd