bengelmedia

GOEDE DOELEN MARKETING

Goede doelen marketingTraditioneel kijken goede doelen organisaties iets anders naar marketing dan commerciële partijen. Door de verharding van de concurrentie, de afname van de giftbereidheid van donateurs en het teruglopen van overheidssteun is het echter wel van belang dat goede doelen commerciëler gaan denken.

 

Tegelijkertijd zijn termen als conversie en ROI op een andere manier relevant dan bij commerciële organisaties. Vaak hebben goede doelen namelijk ook nog een ander belang: het overdragen van een ideologie of het voorlichten van de doelgroep. Dat is vaak te vergelijken met wat voor commerciële organisaties branding wordt genoemd.

 

Fondsenwerving en voorlichting

Marketingbureau Bengelmedia legt de focus op het identificeren van de wensen van de doelgroep en zet vervolgens in op beide doelstellingen: fondsenwerving en voorlichting. Van hier uit wordt bepaald op basis van de doelgroep welke middelen ingezet kunnen worden om de doelgroep te bereiken. Natuurlijk wordt daarbij rekening gehouden met zaken die specifiek geregeld zijn voor goede doelen, zoals Google Grants, Stopper deals en speciale media.

 

Benieuwd hoe wij goede doelen marketing inzetten om jouw doelstellingen te bereiken?

 

Neem contact met ons op

 

 

Bekijk cases:

 

Met multiple sclerosis (MS) naar de top van de wereld!

Klant: Mission Summit
Vraag: Ontwikkel een campagne waarmee Mission Summit en hun strijd tegen MS onder de aandacht gebracht wordt en aanzet tot doneren.
Aanpak:

Voor Mission Summit hebben we partnerships en fondsenwervende activiteiten opgezet. Daarnaast hebben we alle online activiteiten ontwikkeld en uitgevoerd.

 

Resultaat:

 

Grotere naamsbekendheid voor Mission Summit, heel veel donaties en aandacht voor MS! Daarnaast is er een verdubbeling van traffic naar de website en likes Facebookpagina.

 

Nieuwsgierig?

Lees meer...

Oog voor Bescherming van het Oogfonds is een groot succes!

Klant: Oogfonds
Vraag: Ontwikkel een marketingcampagne om het grote publiek te informeren over de gevaren van de zon voor de ogen in de sneeuw.
Aanpak: Door middel van een online campagne, een quiz en pre-roll video’s via STER en uitzendinggemist.nl wordt het belang van een goede skibril onder de aandacht gebracht.
Resultaat:

 

De marketingcampagne was een groot succes. Er is veel media-aandacht geweest, zowel offline als online.

 

 

 Nieuwsgierig?

Lees meer...

Succesvolle fondsenwerving via Direct Mailing

Klant: Diabetes Fonds
Vraag: Ontwikkel een communicatieconcept waarmee de urgentie van Diabetes en een oplossing duidelijk wordt.
Aanpak: We hebben twee concepten ontwikkeld voor fondsenwervende mailings, waarin het belang voor onderzoek naar diabetes via verschillende invalshoeken duidelijk wordt gemaakt.
Resultaat:

 

Twee succesvolle creatieve Direct Mailings voor het Diabetes Fonds die beide zijn getest op respons en giftwaarde.

 


Nieuwsgierig?

Lees meer...